So I waited all day
What wouldn't I say
And are there things in your way
Things happen that way

coldplay - proof

Taas uus viikko lähti käyntiin. tään onkin sitten viimenen kokonainen kouluviikko ennen koeviikkoa.

näytettiin meidän TS leffa. oli aika karmea. mun ääni oli tosi kimeä ja olin tosi ruma ja se näyttö oli tosi iso. minä ja emilia oltas haluttu näyttää se ''epäonnistunu''kin versio mut sanna ja kaisa sano että ei. no ei sitte näytetty. ois vaan voinu olla hauska :I

kotona olin sit aika hyvin hyper. join kaks kuppia kahvia. luin kaikki ranskan kappaleet läpi ÄÄNEEN ja hekottelin koska mun ääntäminen on vaan niin kauheaa. venäjän läksyt olin onnistuneesti tehny jo viikonloppuna. päätin jättää matikan läksyt välistä koska sitä on vasta keskiviikkona ja mun oli tarkotus pyytää isiltä apua mut nyt vasta tässä kirjotellessa muistin ton. nohh. saa nähä. huomenna ei välttämättä kerkeä ellei sitten keskellä yötä.

tiistait on ihan ok päiviä. 4 ekaa tuntia on pelkkää muistiinpanojen tekemistä ja istumista - historiaa ja taloustietoa. on siinä sitten myös tunti ranskaa ja venäjää joten ei ihan kuolemapäivä.

koulun jälkeen menen joko kotiin, teen läksyjä yms tai sitten jään kylälle ja teen siskon kanssa pappasta kuvakansion jonne meidän tulee valita kuvia. kaikkia meitä harmittaa se, miten vähän pappasta on ylipäätänsä jääny jälkeen kuvia. joku runo siihen kanteen ja ehkä kuvatekstejä.

joskus neljän jälkeen pitää mennä jonnekkin kappeliin tai jonnekkin en nyt ihan tiijä että minne mutta siksi koska sekin on joku traditio. koska se ruumis tulee sinne.

huomio. kun puhun ruumiista se ei ole mitään kielteistä ja halveksivaa. mä tiedän että pappa on kuollu mutta kun en oikein usko taivaisiin sun muihin. haluaisin mutten vaan kykene. niin musta on vähän omituista pitää kauheaa häslinkiä koska se on .. ruumis. eloton. ei siinä ole enää pappaa, ei se ole enää pappa. mut ymmärrän, hautajaiset on traditio. ymmärrän. musta se on vaan vähän omituista. ruumis.

sitten ohjelmassa mielipidetekstin kirjottaminen. tai siis yleisönosastotekstin. onko se sama asia? se pitäs tehdä ihan huolella koska äi4 kurssissa ei tule sitten enää muuta. niiden pienten juttujen kun 1) maailmanpelastus puhe 2)TS-työt 3)tuntiaktiivisuus ja 4)toi teksti tulee muodostaa arvosanan. aattelin tehdä sen kotona 90% valmiiksi. aiheena joko se sama pyöräily/pyörä vs. auto tai sitten tekopyhästi nettipiratismi!

 

listen: Iron & Wine - Upward Over The Mountain (Norfolk live)
tää youtube versio ei on paras mitä löysin, mä selasin äsken läpi ainakin 15 eri coveria ja liveä ja kaikissa ei ollu samanlaista tunnelmaa. jos löydät ton ---^ helvetti, kuuntele se. voisin melkeen sniffata.